Jeg kom på gruppe med Jarle, Jonas, Martin og Hans Erik. I dette prosjektet fikk vi tildelt en liste over ting vi burde få dekket med filmen vår:
· Hvordan finner du fram på skolen; forklar hvordan rommene er nummerert, hvor auditoriene, gymsalene, naturfagseksjonen, gymgarderober, toalett, etc befinner seg.
· Resepsjonen; hva kan du få hjelp til her
· Bibliotek; hva finner du på biblioteket, når er det åpent, hvilke regler gjelder, etc.
· IT-support; hvor er det og når er det åpent
· Sentrale personer på skolen; hvor finner du:
· rådgiverne - hva heter de og hvem er de?
· helsesøster; hvem er hun og hva kan hun hjelpe til med?
· administrasjonen; hvem er de og hvilke roller har de?
· Elevrådet og elevrådskontoret; hva kan elevrådet hjelpe til med?
· Itslearning; kort info om hva itslearning brukes til, spesielt Sandvika elev.
· Sosiale tilbud på skolen: bordtennis, spillerom, etc.
Vi brukte første dagen til å planlegge hvem som skulle gjøre hva og når vi skulle gjøre det, for å dekke alle målene. Vi startet med å finne ut hvem som hadde lyst til å gjøre de forskjellige tingene, og vi endte opp med at Martin skulle ta med kamera, skrive manus og være skuespiller, Jonas skulle være skuespiller, Jarle skulle redigere og være skuespiller, Hans Erik skulle være kameramann og regissør, mens jeg skulle stå for hovedredigering, vøre hovedregissør og være skuespiller.
De to første ukene bruket vi på å filme de forskjellige sentrale stedene på skolen og begynne med redigeringen sammen så alle kunne komme med innspill på hvordan redigeringen skulle være. Etter hvert som filmingen ble ferdig begynte hovedredigeringen. Den tok lengre tid enn planlagt, og jeg ble sittende med hendene fulle de siste kveldene før innlevering. Martin skrev da ferdig manus til fremføring av prosjektet.
Den ferdige oppgaven ble alle på gruppa fornøyd med. Vi valgte å bruke tekst oppå film og bilder, fremfor en muntlig forklaring av skolen. Dette gjorde vi for at filmen skulle bli mer interessant og vi mente at kort tekst ville gjøre at man husket bedre, i stedet for en stemme som forklarte. Da kan også filmen sees uten lyd.
Jeg mener vi svarte godt på alle punktene og filmen ble både interessant og spennende. Oppgaven var kjempemorsom og interessant å jobbe med, og vi håper på en liknende oppgave i fremtiden.
Her er filmen vår:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar